„Nie zabieraj ludziom szansy, by wiedzieli, kim jesteś, bo mogą chcieć z niej skorzystać”

„Nie zabieraj ludziom szansy, by wiedzieli, kim jesteś, bo mogą chcieć z niej skorzystać”
„Nie zabieraj ludziom szansy, by wiedzieli, kim jesteś, bo mogą chcieć z niej skorzystać”.
Josh Altman
 
Ile razy widzę:
– kiedy osoba robiąca w życiu rewelacyjne rzeczy mówi, a bo ja tam taką firmę/ bloga prowadzę;
– kiedy ludzie mają świetny produkt i w ogóle o tym nie komunikują;
– kiedy autor książki włożył pracę w proces twórczy, a boi się komuś opowiedzieć o niej, a tym bardziej zaproponować zakup;
– kiedy jest klient zainteresowany tym, co ktoś robi, ale ta osoba nie powie prostego zdania: a może ty byś był zainteresowany? a może ty tego potrzebujesz? a może ty byś chciał skorzystać z tej usługi?
 
A przecież każdy z nas, zwłaszcza jeśli robi coś z pasją, zwłaszcza gdy wkłada w to serce, robi rzeczy naprawdę wartościowe.
 
I kiedyś na moje pytanie zadane koleżance: dlaczego nie komunikujesz tego co robisz? dlaczego nie mówisz o tym ludziom szerzej np. na Facebooku?
Odpowiedziała: Bo głupio mi się tak chwalić.
 
A tu nie chodzi o chwalenie. Tu chodzi o sens przytoczonego przeze mnie na początku cytatu Josha Altmana, by informować o tym, co robisz i dać okazję ludziom, by mogli z tego skorzystać. Nie chodzi o zadawalanie swojego ego, ale jak w TEDzie o „ideas worth spreading” czyli ideę wartą rozprzestrzeniania.
Czasem nawet się zastanawiam, po co ci ludzie tak dopieszczają swoje produkty, strony, usługi, gdy potem niewiele o nich mówią lub co gorsza mówią skrępowani.
 
Jeśli im nie powiesz, skąd będą wiedzieli?
 
A teraz moja egoistyczna, subiektywna i osobista prośba:
– jak się przedstawiasz, powiedz mi po prostu, co robisz, bo może może właśnie takiej osoby szukam; A jeśli nie będzie mnie to interesować, to może akurat będę miała okazję cię komuś polecić;
 
– jak piszesz post na FB czy w innych mediach, dziel się wiedzą, 99% może nie być zainteresowanych tematem, ale ten 1% do którego trafisz zmieni swoje życie;
 
– jak siedzisz w kącie, to cię znajdą…. może gdzieś kiedyś. No i im dłuzej tam siedzisz, tym więcej okazji tracisz nie ty …. ale inni ludzie, którzy mogą skorzystać na tym co robisz.
 
i pomyśl o tym, że jeśli wstydzisz się, krygujesz, albo masz przekonanie, że mówienie o sobie to chwalenie się, to pamiętaj, że w tym samym czasie zabierasz innym ludziom okazję, by skorzystali z szansy współpracy z tobą ;P
 
Sama często słyszę komentarze, że z Facebooka wiadomo o wszystkim, co się u mnie dzieje. No niestety może niektórych rozczaruje, ale 1 czy nawet 2 posty dziennie, to jedynie wyrywek, (najczęściej biznesowy) mojego życia. A to o czym informuje, wiem, że może przydać się ludziom w biznesie, ulepszyć ich życie lub przełamać schemat myślenia i pozwolić podejść do danego tematu trochę inaczej, trochę lepiej.
 
Dlatego właśnie informuję o tym, co robimy. Dlatego piszę o planowanych szkoleniach. Dlatego cieszę się z każdej wydanej książki (bo sama przygotowując ją na polski rynek poznaję jej wartość). I dlatego będę tego robić więcej.
 
Dziś inspiracją do pisania posta był ten cytat z książki Josha Altmana „Twój ruch”, która w przyszłym tygodniu będzie miała swoją premierę.
(Już pracując nad nią zapisałam sobie ten cytat 😉
 
I wiecie co? Nie wydawalibyśmy jej, nie byłoby jej nawet, ani Josh Altman nie odniósłby takiego sukcesu, gdyby nie jego umiejętność mówienia o tym, kim jest i co robi dobrze 🙂 czyli wykonuje tytułowy Swój ruch 🙂
 
A jak was zainteresowało, to w książce jest tego więcej:
Kamila Kruk
Kobieta przedsiębiorcza, partner w Wydawnictwie i firmie OSM Consult. Redaktor Naczelna portalu Świat Coachingu. Trenerka rozwoju osobistego, akredytowany coach ICF. Od 10 lat zajmuje się tym zawodowo prowadząc szkolenia grupowe i treningi indywidualne.